Föreningens fastigheter har ett rofyllt läge med stor lummig tomt på 14 000 kvm och vidstäckt utsikt över Grantorpsviken och Skeppsbrofjärden. Närhet till restauranger och 18-håls golfbana och Kulbackens museum med omgivande naturreservat. Det är promenadavstånd till centrum längs vattnet.

Brf Tuvan består av totalt 18 lägenheter, 10 lägenheter i huvudbyggnaden och 8 radhuslägenheter. Huvudbyggnaden totalrenoverades 2007 och radhusen byggdes 2011.

Föreningens medlemmar disponerar gemensamma utrymmen som stort välutrustat restaurangkök, matsal, sällskapsrum, bibliotek, 2 gästrum med dusch/wc samt en gäststuga med WC, relaxavdelning med bastu och dusch, tvättstuga samt mindre träningslokal.

På området finns även utomhuspool, verkstad, förrådsutrymmen, garage till varje lägenhet, jordkällare, badbrygga och båtbrygga med 8-9 båtplatser.

Producerad av webbyrån Mindbite