Föreningens fastigheter har ett rofyllt läge med stor lummig tomt på 14 000 kvm och vidstäckt utsikt över Grantorpsviken och Skeppsbrofjärden. Närhet till restauranger och 18-håls golfbana och Kulbackens museum med omgivande naturskön skog. Det är promenadavstånd till centrum längs vattnet.

Brf Tuvan består av totalt 18 lägenheter, 10 lägenheter i huvudbyggnaden och 8 radhuslägenheter. Huvudbyggnaden totalrenoverades 2007 och radhusen byggdes 2011.

Föreningens medlemmar disponerar gemensamma utrymmen som stort välutrustat restaurangkök, matsal, sällskapsrum, bibliotek, 2 gästrum med dusch/wc samt en gäststuga med WC, relaxavdelning med bastu och dusch, tvättstuga samt mindre träningslokal.

På området finns även åretruntvarm utomhuspool, verkstad, förrådsutrymmen, garage till varje lägenhet, jordkällare, badbrygga och båtbrygga med 8-9 båtplatser.

Producerad av webbyrån Mindbite